Ensam hemma...

2010-04-10 @ 22:42:07

...ja, så när som på en liten tjej som ligger och snusar i mammas och pappas säng. T är på grabbkväll med innebandygänget. De firar nog att de blev seriesegrare, men det var visst nån fotbollsmatch de gärna ville se på också. Jag kan ju inte direkt skryta med att vara det bästa sällskapet när det gäller fotboll. Nu är ju min blivande en gammal avdankad elitfotbollsspelare (eller säger man det om Superettan...ja, ni märker ju själva vilken koll jag har...men han har ju spelat mot Zlatan en gång och åkt på landslagsträning med Brolin, tror jag det var...ja, ja shit the same, det var ju inte det jag skulle babbla om!) men nåt fotbollsfreak lär jag aldrig bli!

Nej, jag sitter här i soffan med datorn i knäet. Sushin är uppäten sen länge, har druckit ett glas rött och ätt god mörk choklad, sett lite på tv...men mest har jag hängt runt på massa bröllopsbloggar, kollat budgeten, planerat och sånt.

Vera har varit jättehängig nu i veckan. I tisdags fick hon hög feber och var riktigt loj. Lilla gumman...vi är ju inte vana vid att hon är sjuk. Sen hade hon en feberfri dag, men sen kom magsjukan. Jag kommer ihåg att T och jag såg en videoklipp med en bebis som spydde som en kalv...vi skrattade så gott åt det och fattade inte hur det kunde komma ut så mycket, så fort ur en sån liten unge....nu vet vi. Nu har hon repat sig ganska bra, men äter fortfarande väldigt dåligt. Välling funkar ganska bra. Tur det.

Jag kände mig superhängig igår och tänkte att jag hade blivit smittad. Jag var tvungen att komma från huset så jag och Vra tog bussen ner till stan en kortis. Träffade T där efter jobbet och sen åkte vi ut till Ingelsta för att handla. Då var jag riktigt loj...väl hemma gick jag och la mig först i sängen, men sen i soffan (vägrade sova bort en mysfredagskväll). Jag såg mig ligga under täcker hela helgen, men i morse var allt bra! Halleluja!

Vi hade en lugn förmiddag hemma. Sen åkte vi på 60-årskalas hos T´s moster (tillika min föredetta ingifta faster...tänk på den ni!). Vi kunde inte stanna så länge tyvärr för Vera vart hängig och kom inte till ro i en överfull tvåa. Vi hann shoppa lite på HC innan...jag lämnade tillbaka en "Vintage-klänning" på "Kapp-Ahl" och sen tog vi en sväng till HM för att leta rätt stprlek på ett par byxor till mig. Vi hittade dom och även en vårjacka på rea till T. Snygg! Så idag fick vi ett presentkort på 100 kr och så fick vi ett igår när vi handlade sommarklder till V och en tröja till T...alltså har vi ju TJÄNAT och FÅTT 200 kr! Kan nån förklara det för min käre sambo! Han kan inte förstå det, utan tycker att vi gjort av med massa pengar... :)

Okej, nu tror jag faktiskt att jag ska gå och gosa med V. Var uppe nyss och gav henne nappen och det såg så skönt och mysigt ut! Hon får nog ligga kvar mellan oss en natt till...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback