Vagel i ögat....men våren är här!

2010-04-19 @ 14:32:26

Vaknade i morse med ett irriterat öga...vad sjutton...jag som för en gång skull varit duktig och tagit ur linserna igår kväll. Men nu tackades jag med en jäkla vagel! Glasögon på!

Ja, ny vecka med nya utmaningar. Vi har haft en skön helg. Det har blivit mycket fix, men också mycket fikamys. Igår tog vi äntligen tag i att storstäda bilen, både invändigt och utvändigt. Det var inte en dag försent! Oj, oj...
Det blev också lite röj hemma. I lördags köpte vi krokar till Veras jackor och ett nytt duschdraperi...så de blev uppsatta. Fyndade lite väggdekor på "Panduro" till Veras rum...de är uppsatta. Himla prisvärt. 39 kronor för ett helt stort ark med plastdekaler som är hur enkla som helst att sätta upp och ta bort. Vera fick en husradda ovanför sin säng. Vi har en härlig blomvas i samma typ i hallen sen tidigare. Jag som älskar vitt som bas måste i alla fall ha lite färg omkring mig och då är det här perfekt...eftersom jag tröttnar ganska fort! :)

Vera går nu själv! Stora tjejen! Hon är så stolt när hon traskar iväg, men fortfarande känns det tryggast att hålla i en hand om man har möjlighet.

Idag började vi med en sovmorgon. Ja, Vera vaknade vid sex som vanligt. Men vid åtta somnade både hon och jag om till klockan var nästan tio! Det blev frukost vid halv elva... Vi tog en promenad till morfar för lite fika i solen. När vi sitter ute på altanen under en till synes blå himmel börjar det helt plötsligt regna och till och med snöa lite! Så vi fick fortsätta fika inne.

Nu har vi ätit lunch...Vera en halv innan hon protesterade och ville sova istället. Så nu äär frågan...gå upp och lägga mig bredvid min prinsessa eller passa på att fixa?

Veras kusiner Moa och Ina var på fikabesök igår och Vera fick låna Moas dockas prinsesskrona...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback