"City Gross" i Mantorp...dagens hjältar!

2010-02-26 @ 18:15:27

Ja, nu är det några dagar sedan jag skrev. I måndags hade vi pysslat och knåpat klart och lade inbjudningskorten till vårt stundande bröllop på lådan! Härlig känsla! Lite skönt att det är officiellt nu. Ibland har det känts som man gått omkring och blåljugit. Korten har varit ute på vift i veckan.Många kom fram på tisdagen (och jag mitt nöt skrev då på Facebook att det var officiellt...trodde att alla fått det...), men några fick vänta tills igår. Hoppas att alla kommit fram till gästerna nu. Att skriva gästlista till en sån dag är ju ursvårt. Tyvärr har vi ju en maxgräns hur många som får plats, så någonstans måste man ju dra gränsen. Men det känns lite i magen när man stryker personer från listan. Usch... Men vi är jättenöjda med slutresultatet och ser SÅ fram emot den 7 augusti!

Vi har redan börjat samla på oss saker till bröllopet (lite rea här och lite andra fynd där)...bland annat har vi fyndat vinglas för en tid sedan, men bara till 3/4 av gästerna. För några veckor sedan läste jag på den här bloggen att hon köpt liknande glas på "City Gross" billigt. Vi åkte till "vårt" och tittade, men inget. Jag gissade att de var köpta i Mantorp och igår när vi kom hem från en härlig middag ute så hittade jag deras hemsida och mailade och frågade om glasen. I morse hade vi fått svar! De hade glasen och kunde lägga undan dom. Vi svarade att vi skulle försöka komma under dagen. En kvart efter ringer det en tjej och säger att hon kan ta med dom när hon ska hem till Norrköping. Snacka om service!!!

Så nu är T iväg och hämtar dem och handlar lite och jag är hemma med en tjutande V. Jag knäcker ryggen om jag ska gå omkring med henne så mycket som hon  vill. Nu har jag sagt nej och det betyder att jag har en stortjutandes, illröd dotter i knät som inte tycker något annat är roligt! Kul om det fortsätter i helgen då vi är ensamma! Vi har köpt en gåstol, men den tycker hon inte är kul än. Nu äntligen...napp och barnkanalen och lite mammagos fick en lugnande effekt. Kanske är lite hängig?

Annars har vi mest hängt nere på stan i veckan. Har kommit hem med lite nya kläder, bl.a  en vårjacka (längtar!), och lite böcker. Idag var T ledig och vi planerade ett besök i Vingåker på outleten. Men imorse ställde vi in det pga väglaget. Onödigt att ta risken... Det blev ytterligare mys på stan. Vi träffade farfar och fikade med honom.

Ikväll ska vi mysa hemma med lite gott och så gissar jag att det blir OS!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback