Mammaledigt från mammaledigheten?

2010-03-03 @ 18:44:33

Innan jag sätter igång är det nog bäst att klargöra att jag älskar min dotter över allt annat och att hon är den mest fantastiska unge som fötts tll denna jord...men (som min gamla rektor Siv Espander alltid lade till)...idag skulle jag göra nääästan vad som helst för att ta lite mammaledigt från mammaledigheten. Bara fly bort från allt och få vara själv utan en unge som klänger på en, tjuter så fort jag går en meter ifrån henne, som vägrar sova när hon borde, som när hon ändå håller på att försöka sova MÅSTE riva sin mamma i ansiktet eller dra av henne det lilla hår hon har kvar på skallen, som MÅSTE upp och gå hela tiden, som får hysteriska utbrott så fort jag råkar skrapa det minsta i tallriken, som inte kommer ge sig förrän hon slagit sönder datorn...and the list goes on and on and on...jag och min stackars kropp orkar inte mer!
Men så vet hon att hon bara behöver fyra av ett leende och en skrattsalva så är allt glömt och förlåtet...

Sådana här dagar när man känner sig under isen är ju som tur var ganska ovanliga nu för tiden. Beror nog på att vi varit rätt mycket ensamma ett tag nu. T var ju borta i helgen och jobbar mycket nu. Vi väntar hem honom snart och då ska jag åka och handla själv (så roligt ska jag jag ha! ;)). Sov knappt en blund i natt heller...och inte berodde det på Vera, för hon sov så gott hela natten. Vet i sjutton vad det var, men shit vad trött jag varit idag!

Så, nu hoppas jag på en härlig dag i morgon!

Kommentarer

Postat av: Malin

Snart vännen... Ullared är en oas för mammatrötta mammor! :)

Postat av: Annika

Jag vet hur det känns. Mammighet på hög nivå.

Alexander sov också hela natten men det kunde inte jag utan gick och tittade till honom flera gånger under natten istället för att sova =( hönsmamma. Han är också mammig och skriker när jag är borta fast han är hemma med sin pappa. Fattar inte varför han bara är trygg med mig, jobbigt, antar att det är en fas som går över. kram på er

Postat av: Caroline

Jag behöver också ledigt. Leonard är så mammig just nu. Puh vad det tar på krafterna. Hoppas den fasen går över fort. Jag får gratulera förresten spännande med brölopp.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback