Träningsvärk?!

2010-03-10 @ 16:18:00

Idag har vi varit ute och gått! Vi var på Öppna förskolan på förmiddagen och lekte, fikade och sjöng. Sen somnade Vera i vagnen och då blev det en promenad ner till stan. Får ju passa på nu när det är sol! Vi gick en kortis bara. Jag köpte med mig en tunika från Indiska. Såg den i en blogg häromdagen och vart lite kär. Ska prova den här hemma och hoppas att kärleken fortsätter även när den sitter på min kropp! :)

Vi tog vårt sedvanliga lunchstopp på "Espresso house". Där charmade Vera ett gäng gymnasieungdomar som satt och pluggade. De ville också ha bebis...nej, tjejer det vill ni inte alls det! Plugga, skaffa jobb, res, ha kul, skaffa stabilt förhållande, stabil ekonomi...sen skaffar ni barn! Snälla!

På vägen hem gick vi förbi jobbet och smet in och kollade om det var nåt folk där. Det var det knappt...och tyärr blir man inte jättesugen på att börja jobba när man kommer dit. Hoppas det vänder!

Vi tog oss en promenad hem också. Vera somnade, så jag kunde traska på ordentligt. Till stor del gick jag på asfalt (något grusig) hela vägen. Så härligt. Vill ha mer...asfalt alltså! Känner nu när vi är hemma igen att kroppen fick jobba lite idag. Bara det säger ju lite om hur lite promenader det blivit på senaste tiden och hur j-kla otränad jag är.

Nu väntar vi hem T snart och då ska han grädda pannkakor till middag. Gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback