"Such a perfect day"

2010-05-20 @ 09:49:56

Eller?
Vera vaknade halv fem och tjöt...det brukar vara ett gott tecken på att hon är trött och vill somna om efter lite välling. T fick försöka somna om och jag tog henne. Men ville hon somna om? Nej, du... Värre tjattermaja har jag nog aldrig varit med om. Till slut, då T´s väckarklocka ringde hade hon somnat om. Skönt! Men det lugnet varade knappt 45 minuter!

Så nu har Vera en trött och stingslig mamma som inte gjorde frukosten tillräckligt fort enligt henne. Stora utbrottet vart det! Efter att sanerat köket efter frukosten med V hängande i byxbenen behövde mamma besöka "damernas". Där får man ju inte heller vara ifred och det har jag ju vant mig vid nu...men herrn i huset hade inte torkat upp efter duschen imorse och jag fick börja torka golvet så att jag inte skulle ha en genomsur dotter som halkade omkring därinne....och, ja naturligtvis gjorde jag detta med V vid fotknölarna. Sen har min lilla sötnöt kastat ut alla mammas kläder ur byrån, omplacerat husets alla skor och försökt använda skostället som gåvagn.

Men NU sitter hon faktiskt och leker med sin lilla boll alldeles själv (medans jag skrev det så drog hon naturligtvis i golvet med en duns...men nu är det okej och hon leker igen). Hon har helt klart ärvt bollintresset från sin far! Bollar och böcker är det bästa som finns. Böckerna kommer nog ifrån mig i så fall.

Nu har vi haft tre tjututbrott på en minut, så det är nog dags att försöka mysa lite i sängen snart.

Vi ska väl försöka njuta lite av vädret ute idag också. Tänkte kanske gå och köpa lite nya blommor till baksidan. Men det får bli efter förmiddagsvilet! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback